
2019 -2021
Rozpoczynamy realizację dwuletniego międzynarodowego projektu pt
European Sustainable Tourism
ramach programu ERASMUS+ KA229 – School Exchange Partnerships
Czas trwania projektu : 1.09.2019- 31.08.2021
Projekt będzie realizowany we współpracy ze szkołami z Niemiec, Hiszpanii, Estonii.

Szkoła niemiecka: Gymnasium Rheinkamp Europaschu https://www.gymnasium-rheinkamp.de/

Szkoła hiszpańska: Institut de Navarcles https://agora.xtec.cat/sesnavarcles/

Szkoła estońska: Kuressaare Gümnaasium https://www.oesel.ee/kg/

Szkoła polska : Zespół Szkolno-przedszkolny nr 12 w Gliwicach http://zsp12.gliwice.pl/sp15/
Młodzi ludzie dorastają dziś z mnóstwem możliwości podróżowania po Europie i świecie.
Jednocześnie pojawia nowa generacja turystów, zwracających szczególną uwagę na aspekt ekologiczny podróżowania . Turystyka zrównoważona nazywana jest również turystyką odpowiedzialną.
Projekt dotyczy rozwoju turystyki w regionach szkół partnerskich oraz wpływu turystyki na sytuację ekonomiczną, środowiskową regionu oraz dalsze kierunki jej rozwoju i możliwości jakie ten dział gospodarki daje na przyszłość oferując nowe i interesujące miejsca pracy.
Współpraca z partnerami europejskimi w małych grupach, komunikacja za pośrednictwem różnych rodzajów technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz doświadczenia zdobyte podczas wizyt szkolnych będą wspierać kompetencje międzykulturowe, językowe i ICT uczniów. Wszystkie te kompetencje są wysoce pożądane na dzisiejszym i przyszłym rynku pracy, zarówno w kraju jak i w całej Europie.
Uczniowie będą badać wiele aspektów turystyki, a mianowicie faktyczną sytuację turystyki w regionach oraz przyszłe pomysły i szanse na zrównoważony rozwój w turystyce.