REGULAMIN PÓŁKOLONII  LETNICH 2023ZESPÓŁ SZKOLNO PRZEDSZKOLNY NR 12  W GLIWICACH

REGULAMIN PÓŁKOLONII  LETNICH 2023
ZESPÓŁ SZKOLNO PRZEDSZKOLNY NR 12  W GLIWICACH

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji, w tym naboru uczestników oraz zasady uczestnictwa w półkolonii.
  2. Udział w półkolonii jest bezpłatny.
  3. Uczestnikami półkolonii są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 15, uczestnicy zajęć świetlicy integracyjnej „Pod lipami”, dzieci, wnuki pracowników w wieku szkolnym od 7 – 15 lat.
  4. Grupy liczą 15 uczestników w przypadku dzieci poniżej 10 roku życia.
  5. Grupy liczą 20 uczestników w przypadku dzieci powyżej 10 roku życia.
  6. Półkolonie odbywają się w dniach od 06.2023 do dnia 07.07.2023 r., w godzinach 8.00 – 16.00 w Szkole Podstawowej nr 15, Gliwice ul. Lipowa 29.

§2 KADRA

1.Osobą koordynującą całość wypoczynku i czuwającą nad zgodnością wypoczynku z obowiązującymi przepisami jest kierownik półkolonii.

  1. Kierownik oraz nauczyciele – wychowawcy posiadają kwalifikacje wymagane przez MEN.
  2. Opiekun – wychowawca ma obowiązek:
  • zapewnić bezpieczeństwo swoim podopiecznym;
  • zapoznać podopiecznych z aktualnymi wytycznymi GIS
  • przypominać uczestnikom w/w zasady, egzekwować ich przestrzeganie;
  • prowadzić zajęcia zgodnie z planem dnia (możliwe jest dokonywanie drobnych korekt np. na wniosek uczestników zajęć, zmiany pogody, wystąpienia czynników niezależnych od organizatora);
  • zapoznać się z Kartami Kwalifikacyjnymi uczestników półkolonii;
  • prowadzić na bieżąco dziennik zajęć półkolonijnych;
  • okazywać szacunek każdemu z uczestników półkolonii i innym pracownikom;
  • po zakończeniu półkolonii dostarczyć kierownikowi uzupełnione karty uczestników półkolonii oraz uzupełniony dziennik.

§3 ZASADY ORGANIZACJI OPIEKI PODCZAS PÓŁKOLONII W  PLACÓWCE

  1. Za zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu w ZSP nr 12 w Gliwicach zwanego dalej placówkami lub placówką, odpowiada Dyrektor Placówki, zwany dalej Dyrektorem.
  2. W placówce stosuje się wytyczne ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania udostępnione na stronie urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
  3. Na czas pracy placówki brama wejściowa na teren placówki jest zamykana.
  4. Na tablicach ogłoszeń znajdują się numery telefonów do organu prowadzącego, stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych, z którymi należy się skontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych u osoby znajdującej się na terenie placówki.
  5. Do grupy przydzieleni są ci sami opiekunowie.
  6. Dzieci nie mogą przynosić do placówki z domu zabawek.
  7. W miarę możliwości sale są wietrzone co godzinę, w czasie pobytu dzieci na placu zabaw, posiłków, jak również podczas zajęć.
  8. Dzieci mogą przebywać na placu zabaw przy ograniczeniu korzystania z wyłączonych z użytkowania zabawek i sprzętów.
  9. Plac zabaw zamknięty jest dla rodziców/opiekunów prawnych/osób upoważnionych do odbioru dzieci i innych osób postronnych.

§4 PRZYPROWADZANIE I ODBIERANIE DZIECI Z PLACÓWKI

  1. Rodzic/opiekun prawny odprowadza dziecko do głównych drzwi wejściowych do budynku placówki, gdzie dziecko odbierane jest przez pracownika placówki.

§5 ZADANIA I OBOWIĄZKI RODZICÓW

  1. Do obowiązków rodziców należy:
    1. przekazanie kierownikowi półkolonii lub nauczycielowi informacje o stanie zdrowia dziecka, które są istotne (karta kolonijna).
    2. stosowanie się do zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka do placówki, jeśli wcześniej chorowało.
    3. wyjaśniają dziecku, aby nie zabierało do instytucji zabawek i niepotrzebnych przedmiotów.
    4. przy każdorazowej zmianie numeru telefonu, na bieżącą aktualizują numery kontaktowe które posiada placówka.
    5. są zobowiązani do odbierania telefonów z placówki.
  2. W przypadku nieobecności dziecka nawet jednodniowej informują placówka o przyczynie tej nieobecności w formie telefonicznej

§6 PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA KOLONII

  1. Uczestnicy półkolonii mają prawo do:
  • bezpiecznego, radosnego wypoczynku
  • uczestniczenia w organizowanych zajęciach
  • wnoszenia próśb i skarg do wychowawców
  • w razie konieczności uzyskania pomocy od nauczyciela wychowawcy lub kierownika półkolonii
  • poszanowania swojej odmienności
  1. Uczestnicy mają obowiązek:
  • przychodzić na zajęcia punktualnie;
  • bezwzględnie podporządkować się poleceniom wychowawców;
  • przestrzegać ramowego harmonogramu dnia;
  • przestrzegać regulaminów i aktualnie obowiązujących przepisów prawa (informacje uzyskiwać będzie od nauczycieli – wychowawców i kierownika półkolonii);
  • przestrzegać zasady BHP i ppoż., zaś w razie dostrzeżenia sytuacji stwarzającej zagrożenie dla życia i zdrowia innych bezzwłocznie poinformować o zagrożeniu  wychowawcę;
  • zgłaszać opiekunowi chęć każdorazowego oddalenia się od grupy;
  • zgłaszać opiekunowi wyjście z placówki po zakończonych zajęciach;
  • okazywać szacunek opiekunom, innym pracownikom szkoły, rodzicom innych uczestników, innym uczestnikom;
  • dbać o dobrą atmosferę w grupie i brać czynny udział w zajęciach;
  • szanować mienie, sprzęt sportowy, pomoce dydaktyczne.
  1. Uczestnicy mają świadomość, że na półkolonii obowiązuje całkowity zakaz:
  • używania wulgaryzmów, przezywania, poniżania, wyśmiewania, zastraszania innych;
  • palenia papierosów i e-papierosów, picia alkoholu, stosowania dopalaczy lub narkotyków i przychodzenia na zajęcia pod ich wpływem;
  • narażania swego zdrowia lub życia (np. wychylanie się przez okno, siadanie na parapecie, zjeżdżanie po poręczach, eksperymentowania ze sprzętem elektrycznym, posiadanie ostrych narzędzi)
  • używania telefonów komórkowych bez pozwolenia wychowawcy.

§7 PROGRAM WYPOCZYNKU

  1. Półkolonie letnie w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 12 mają na celu zorganizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży z ZSP 12 i świetlicy integracyjnej „Pod lipami”.

Zajęcia te mają stanowić formę wsparcia psychicznego dla dzieci i ich rodzin. Ich głównym celem będzie odbudowa relacji rówieśniczych i kształcenie, wśród uczniów przeświadczenia, że w nowej, odmiennej rzeczywistości można bezpiecznie funkcjonować zachowując równowagę psychiczną, optymizm i pogodę ducha.

W ramach zajęć przewidziane są różne formy aktywności ruchowej , np.:

  • zajęcia i rozgrywki sportowe,
  • zajęcia plastyczne,
  • zajęcia doskonalące znajomość języków obcych (angielski, ukraiński, rosyjski)
  • zajęcia komputerowe,
  • gry i zabawy rozwijające kreatywność,
  • warsztaty tematyczne( na otwartej przestrzeni lub na terenie placówki) ;
  • wycieczki turystyczno-rekreacyjne;
  • wybrane gry planszowe;
  • łamigłówki i krzyżówki,
  • wyjścia, np. do lasu, do parku ;
  1. Półkolonie stanowią uzupełnienie działalności profilaktyczno-wychowawczej szkoły, wspierając uczniów w kształtowaniu postawy wolnej od nałogów, agresji i przemocy – postawy poszanowania godności drugiego człowieka, rozwijającej tolerancję, a przede wszystkim ucząc ich zachowań niezbędnych do życia w nowej rzeczywistości.
  1. Zajęcia doskonalą umiejętność współpracy, komunikowania się, rozwijania empatii. Sprzyjają kształtowaniu zdrowych nawyków, wyrabianiu umiejętności dokonywania właściwych wyborów.
  2. Program półkolonii służy:
  • odbudowie, utraconego przez dzieci, poczucia bezpieczeństwa
  • wsparciu psychicznemu w powrocie do „normalności” w nowej rzeczywistości,
  • wypoczywaniu dzieci i młodzieży w sposób aktywny i ciekawy;
  • zaspokajaniu potrzeb społecznych ( przyjaźni, samorealizacji, akceptacji, rywalizacji), fizycznych, intelektualnych i emocjonalnych dzieci i młodzieży;
  • zachęcaniu do otwartości i kreatywności;
  • rozwijaniu empatii, umiejętności komunikowania się i współdziałania w grupie;
  • rozwijaniu zainteresowań poznawczych, umiejętności sportowych, teatralnych, plastycznych i informatycznych;
  • rozwijaniu ciekawości świata;
  • rozwijaniu patriotyzmu;
  • rozwijaniu postaw prozdrowotnych i proekologicznych.

§8 ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

  1. Założenia programowe półkolonii mają na celu:
  • promocja aktywnego, bezpiecznego i higienicznego sposobu spędzania wolnego czasu;
  • promowanie postawy otwartości wobec zmieniających się warunków, umiejętności dostosowywania się do nich,
  • zapoznanie uczestników z różnymi formami spędzania czasu wolnego sprzyjającym zachowaniu zdrowia, rozwojowi zainteresowań i uzdolnień,
  • zapoznanie uczestników z prawidłowym i higienicznym sposobem użytkowania dostępnego sprzętu sportowego,
  • rozwijanie kreatywnego podejścia do wyzwań,
  • poszerzanie wiedzy i umiejętności interdyscyplinarnych,
  • praca nad doskonaleniem umiejętności pracy w grupie,
  • tworzenie warunków sprzyjających wypoczynkowi w miłej i przyjaznej atmosferze,
  • dostarczanie wiedzy na temat regionu w sposób łatwy, ciekawy i przystępny.

§9 ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZE

  1. Założenia wychowawcze półkolonii maja na celu:
  • odbudowę zaburzonych / utraconych relacji rówieśniczych,
  • wspieranie psychiki dzieci/ nastolatków,
  • wdrażanie do bezpiecznego funkcjonowania w nowej rzeczywistości,
  • integrację grupy;
  • rozbudzanie aktywności poznawczej oraz zainteresowań;
  • rozwijanie aktywności fizycznej;
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości poprzez wzrost samodzielności i kształcenie odpowiedzialności, niesienie pomocy;
  • kształtowanie umiejętności świadomego dokonywania wyborów życiowych i ponoszenie konsekwencji własnych decyzji;
  • rozwijanie umiejętności współdziałania;
  • propagowanie stylu życia wolnego od uzależnień;
  • tworzenie klimatu zaufania między wychowankiem a wychowawcą;
  • rozwijanie inwencji twórczej.

§10 REKRUTACJA

  1. Rekrutacja prowadzona będzie w szkole w dniach od 05.2023 do 26.05.2023.
  2. Zainteresowani rodzice/opiekunowie pobierają w wyżej określonym terminie karty kwalifikacyjne u pani Magdaleny Kwiatkowskiej, sala 112.
  3. Wypełnione karty półkolonijne oraz wymagane dokumenty (załącznik nr 1) należy bezpośrednio przekazywać pani Magdalenie Kwiatkowskiej.
  4. Dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną.
  5. W przypadku ilości zgłoszeń przekraczających ilość miejsc, na półkolonie przyjmowane będą w pierwszej kolejności:
  • dzieci romskie oraz aktywni uczestnicy świetlicy integracyjnej „Pod lipami”
  • dzieci pracowników ZSP 12
  • dzieci z klas I – III, których obydwoje rodzice pracują (oświadczenia obydwu rodziców wraz z podaniem miejsca pracy nr telefonu w celu umożliwienia weryfikacji podanych informacji);
  • dzieci z klas IV – VIII, których obydwoje rodzice pracują (oświadczenia obydwu rodziców wraz z podaniem miejsca pracy nr telefonu w celu umożliwienia weryfikacji podanych informacji);
  1. W następnej kolejności o przyjęciu na półkolonie decydować będzie:
  • opinia wychowawcy klasy;
  • kolejność zgłoszeń.
  1. Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej sporządzany jest protokół uwzględniający wykaz dzieci zakwalifikowanych do uczestnictwa w półkoloniach oraz listę rezerwową.
  2. W miejsce ucznia, który zrezygnował z półkolonii, wpisany zostaje uczeń z listy rezerwowej według kolejności na liście.
  3. Lista uczniów zakwalifikowanych zostanie ogłoszona 15 czerwca 2023 r. na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń przy głównym wejściu do szkoły.

§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione przez uczestników podczas półkolonii oraz za zniszczenia rzeczy należących do dzieci, a dokonanych przez innych uczestników.       
  2. Za szkody wyrządzone przez dziecko – uczestnika półkolonii odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
  3. Wszyscy opiekunowie oraz uczestnicy półkolonii oraz ich rodzice (opiekunowie) zobowiązani są zapoznać się z regulaminem półkolonii i potwierdzić ten fakt podpisem.
  4. Organizatorzy ferii zastrzegają sobie prawo do niewielkich zmian w programie półkolonii, podyktowanymi szczególnymi względami, na które organizatorzy nie mają bezpośredniego wpływu.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo skreślenia z listy uczestników półkolonii każdego ucznia, który w sposób rażący łamie zasady bezpieczeństwa i higieny, obowiązujące w czasie pandemii.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje organizator półkolonii.
Skip to content