Półkolonie – poniedziałek 06.07.2020

Ten dzień spędziliśmy na wędrówce po malowniczym obszarze Jury Krakowsko Częstochowskiej. Wyjechaliśmy spod szkoły skoro świt by podziwiać piękno jurajskich wapieni skalistych. Szliśmy Grzędą Rzędkowicką w stronę Góry Zborów. Przewodnicy opowiadali nam ciekawostki na temat mijanych fragmentów przyrody ożywionej i nieożywionej. Wiemy już, że nazwa tego regionu turystycznego wywodzi się od okresu jurajskiego ( ery osadzania się większości skał tego obszaru). Podziwialiśmy popularne tereny skałkowe i wspinaczkowe z doskonalącymi swoje umiejętności postaciami na ścianach. Wchodziliśmy do wnętrza dostępnych nam jaskiń. Wędrując ścieżkami leśnymi zbieraliśmy grzyby, na łąkach rozcieraliśmy w dłoniach kwiaty macierzanki poznając ich zapach. Wiemy już jak wyglądają dzikie storczyki, szczawik zajęczy czy konwalia dwuliścienna. Wiemy też  kto ma kiepską kondycję i powinien nad nią popracować a kto może bez problemu zdobywać szczyty. Ze zdobywanych wzniesień podziwialiśmy ruiny zamków i zjawiskowe widoki. Znaleźliśmy się we wnętrzu komina skalnego i patrząc w górę widzieliśmy niebo. Zeszliśmy w dół do Centrum Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Jury gdzie mogliśmy wreszcie odpocząć i napełnić brzuchy. Po 15.00 ruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły.