#wirusoochrona w PM7 #lekcjahigieny

Jak przystało na najstarszą grupę w przedszkolu “Koniczynki” aktywnie włączyły się w akcję informacyjno – edukacyjną zainicjowaną przez Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego “WIRUSOOCHRONA”.

Odwołując się do wiedzy dzieci, ich umiejętności, na bieżąco utrwalane są zachowania prozdrowotne i ochronne. Systematyczna higienizacja rąk, właściwe i odpowiedzialne zachowania podczas zabaw i zajęć nie są nam obce. W ramach realizacji projektu wystosowaliśmy w formie rymowanek i plakatów apel do kolegów, rodziców i dziadków promujący właściwe zachowania zgodnie z zasadami DDM. Edukacyjny film i piosenka przybliżyły nam aktualny problem i bieżącą sytuację. Wiemy, czego nie lubią wirusy, zarazki i bakterie, zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy kolorowe tematyczne plakaty.

Do udziału w akcji zaprosiliśmy również Rodziców, którzy przypominają nam o bezpiecznych zachowaniach i wspólnie z nami przygotowali prace plastyczne. Zdjęcia nadesłanych przez Rodziców prac już wkrótce.

Aleksandra Janik


W tym tygodniu przedszkolaki realizowały projekt „Wirusoochrona”. Na początku przypomniane zostały zasady ochrony zdrowia przed wirusem uwzględniając zasady panujące w przedszkolu. Dzieci miały okazje zaprezentować własną wiedzę na temat koronawirusa. Przypominając, że ruch jest bardzo ważny w zachowaniu zdrowia mieliśmy okazje wspólnie wykonać ćwiczenia gimnastyczne. Na koniec dzieci pracując w grupach zrobiły plakaty w formie kolażu prezentujące sposoby walki z wirusami. Nasze prace będą przypominać o stosowaniu się do zasad.
Patrycja Mazur

Natalia Staszków


W ramach programu Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego “WIRUSOOCHRONA” –  #wirusoochrona nasze przedszkolaki, pokazały jak wzorowo myją ręce w pięciu krokach, umiejętność ta jest udoskonalana codziennie kilkakrotnie. Następnie wraz z Edusiami zgłębiliśmy temat wirusa oraz sposobów, aby mu skutecznie przeciwdziałać, pamiętając o hasłach z naszych plakatów: DYTANS – MASECZKA – DEZYNFEKCJA. Nie zapomnieliśmy o ruchu, wykonując ćwiczenia ruchowo – muzyczne, dzieci pokazały jak reagującą różne sygnały dźwiękowe. Podsumowaniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej, która przedstawiała nasze wyobrażenie wirusa.

Katarzyna Szymanek

 


Skip to content