Półkolonie letnie – II tydzień

DZIEŃ VI

Ogród Zoologiczny w Opolu był kolejnym punktem na mapie naszych półkolonii. Dzięki świetnie poprowadzonej lekcji przyrodniczo – ekologicznej dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy dotyczących zwierząt znajdujących się w ZOO, a które przybyły tam z różnorodnych stron świata.

Mieliśmy okazję poznać sposób życia zwierząt różnego gatunku poczynając od płazów poprzez gady, ptaki oraz ssaki. Obserwowaliśmy również trening medyczny uchatek, którego celem jest przyzwyczajanie zwierząt do codziennej pielęgnacji oraz ewentualnych zabiegów medycznych
w przypadku choroby. Przecież dla każdego z nas ważne jest, aby zwierzęta czuły się dobrze i przede wszystkim zdrowo.

Niestety w ZOO żyją również gatunki zagrożone wyginięciem i jeśli człowiek nie zaprzestanie swojej niszczącej działalności, może się okazać, że to właśnie Ogród zoologiczny będzie jedynym miejscem gdzie będzie można je zobaczyć.

Dowiedzieliśmy się również, że odwiedzając takie miejsca jak ZOO przyczyniamy się do ratowania właśnie tych zwierząt, którym grozi wyginięcie. 1% z zakupu naszych biletów jest cegiełką dla fundacji WWF dla ratowania zagrożonych gatunków.

DZIEŃ VII

Dzisiaj mieliśmy okazję wziąć udział w edukacji medialnej prowadzonej przez filmowca Studia Filmów Rysunkowych w Bielsko – Białej pracującego zarówno przy dawnych jak i  aktualnie powstających projektach filmowych. Podczas zajęć obcowaliśmy z prawdziwymi dekoracjami, rekwizytami, projektami postaci i rysunkami animacyjnymi, poznaliśmy kolejne etapy produkcji filmowej, od scenariusza do gotowego filmu. Zapoznaliśmy się z rolą dźwięku w filmie, poznaliśmy zagadnienia związane z realizacją dźwięku czyli rodzaje, sposoby nagrywania oraz przekonaliśmy się, że niektóre dźwięki możemy uzyskać poprzez wykorzystanie naszego narządu mowy oraz aparatu artykulacyjnego, natomiast uzyskanie niektórych nie jest już tak bardzo oczywiste i troszkę trzeba się napracować aby kreować brzmienie różnorodnych materiałów.

DZIEŃ VIII

Kolejny dzień półkolonii stał pod znakiem rozwoju kulturalnego. Wybraliśmy się do pobliskiego kina na ekranizację amerykańskiego filmu fabularnego Aladyn wyprodukowanego przez wytwórnię Walt Disney Studios.

Uliczny złodziejaszek Aladyn mieszka w Agrabahu. Pewnego dnia spotyka na targu księżniczkę Dżasminę i zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia. Przygody Aladyna przeplatają się
z działaniami Dżina, którego Aladyn wypuścił z lampy po potarciu jej. Za uwolnienie Dżin obiecał spełnić trzy życzenia chłopaka.

DZIEŃ IX

Dziś udaliśmy się na wycieczkę do Jarnołtówka, skąd szlakiem turystycznym udaliśmy się na pieszą wędrówkę na Biskupią Kopę – najwyższy szczyt – 890 m n.p.m. – w polskiej części Gór Opawskich oraz najwyższe wzniesienie województwa opolskiego, chociaż najwyższy jej punkt, wraz z zabytkową kamienną wieżą widokową o wysokości 18m, znajduje się po czeskiej stronie. Pierwsze szlaki prowadzące na szczyt wyznaczono pod koniec XIX wieku.

Gdy dotarliśmy na Biskupią Kopę zjedliśmy pyszny posiłek w schronisku „Pod Biskupią Kopą” gdzie w promieniach słonecznych podziwialiśmy przepiękne widoki. Po napełnieniu naszych brzuchów udaliśmy się na szczyt, aby leśnymi drużkami obrośniętymi krzaczkami jagód spokojnie zejść na sam dół i bezpiecznie wrócić do domu.

Pogoda okazała się naszym sprzymierzeńcem, było ciepło i przyjemnie, lecz nie za gorąco.